Τα παντα για τη γυναικα
.

| 0 σχόλια ]

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Ημερίδα που συνδιοργάνωσε η Βασιλική Πρεσβεία της Νορβηγίας και η νορβηγική κατασκευάστρια εταιρεία παιδικών καθισμάτων HTS BeSafe ΑS, με θέμα...
«το παιδί και την ασφάλειά του στο αυτοκίνητο».

Από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν η σημασία της παρατεταμένης χρήσης ανάποδου παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο (rear facing), για τη μείωση των βρεφικών και παιδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, λόγω τροχαίου ατυχήματος.

Στόχος της Ημερίδας ήταν η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου καθώς και η ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και εμπειριών ανάμεσα στη Νορβηγία και την Ελλάδα, σχετικά με τη μείωση της παιδικής θνησιμότητας λόγω τροχαίων ατυχημάτων.

Ομιλητές από την Ελλάδα και τη Νορβηγία, εκπρόσωποι της ιατρικής κοινότητας και του ευρύτερου χώρου του αυτοκινήτου και των οδικών μεταφορών μίλησαν για ορθές πρακτικές και μέτρα αποφυγής των τροχαίων ατυχημάτων, την ορθή χρήση & τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο και τις συμπεριφορές των γονιών και στις δύο χώρες.

Ιδιαίτερα τονίστηκε η σημασία του rear facing, της ανάποδης, δηλαδή, τοποθέτησης των παιδικών καθισμάτων στο αυτοκίνητο μέχρι και την ηλικία των τεσσάρων χρόνων.

Σύμφωνα με το παράδειγμα των Σκανδιναβικών χωρών η συγκεκριμένη πρακτική μπορεί να μειώσει θεαματικά το ποσοστό των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών καθώς προστατεύει καλύτερα το κεφάλι, τον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη των μωρών κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.


Ποιο είναι το Νορβηγικό/ Σκανδιναβικό μοντέλο του rear facing για τη χρήση παιδικών καθισμάτων στο αυτοκίνητο;
Σύμφωνα με το νορβηγικό/ σκανδιναβικό μοντέλο του rear facing, το παιδικό κάθισμα πρέπει να τοποθετείται ανάποδα στο αυτοκίνητο, με το μέτωπο του παιδιού να κοιτάζει προς τα πίσω. Με αυτόν τον τρόπο, το βρέφος/ παιδί είναι περισσότερο προστατευμένο σε περίπτωση ατυχήματος.

Για ποιο λόγο είναι πιο ασφαλές το μοντέλο του rear facing για ένα βρέφος/ παιδί στην περίπτωση ατυχήματος;
Κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, κυρίως σε περιπτώσεις μετωπικής σύγκρουσης, το σώμα μας αυτόματα εκτινάσσεται μπροστά.

Λόγω της ταχύτητας του αυτοκινήτου και της δύναμης της αδράνειας η σπονδυλική στήλη, ο αυχένας και τα εσωτερικά μας όργανα δέχονται μεγάλη πίεση.

Συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη πίεση δέχεται η σπονδυλική στήλη η οποία θα πρέπει να συγκρατήσει τον αυχένα και το κεφάλι.
Στην περίπτωση των παιδιών, η σπονδυλική στήλη βρίσκεται ακόμη σε ανάπτυξη και τα οστά είναι πιο μαλακά καθώς δεν έχουν πάρει ακόμη την τελική τους μορφή.

Αυτό σημαίνει πως στη διάρκεια ενός ατυχήματος, η παιδική σπονδυλική στήλη δέχεται τέτοια πίεση που ενδέχεται να μην προστατέψει τον αυχένα από ενδεχόμενο κάταγμα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην περίπτωση του θώρακα, ο οποίος σε αντίστοιχη περίπτωση δεν θα μπορέσει να προστατέψει τα όργανα του παιδιού.
Τοποθετώντας το παιδικό κάθισμα ανάποδα, το σώμα του βρέφους/ παιδιού εκτινάσσεται προς τα πίσω και η δύναμη κατανέμεται σε όλη την πλάτη του καθίσματος.

Αυτό σημαίνει πως ο αυχένας, η σπονδυλική στήλη και τα όργανα δεν εκτίθενται σε μεγάλες πιέσεις και είναι περισσότερο προστατευμένα.


Για ποιο λόγο τα βρέφη/ παιδιά είναι πιο ευπαθή σε ένα ατύχημα σε σχέση με έναν ενήλικα;
Καθώς τα βρέφη/ παιδιά βρίσκονται ακόμη στην ανάπτυξη, οι αναλογίες του σώματός τους δεν είναι οι ίδιες με αυτές των ενηλίκων. Το κεφάλι τους αντιστοιχεί στο 25% του βάρους του σώματός τους.

Εάν η αναλογία αυτή αντιστοιχούσε και στους ενήλικες, το κεφάλι τους θα ζύγιζε περίπου 20 κιλά.


Παράλληλα, ο σκελετός των παιδιών δεν έχει πάρει την τελική του μορφή, είναι πιο μαλακός, και στην περίπτωση ενός ατυχήματος είναι πιο πιθανό να λυγίσει, παρά να σπάσει, προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς στα όργανα.

Μέχρι ποια ηλικία θα πρέπει το παιδικό κάθισμα να τοποθετείται ανάποδα στο αυτοκίνητο;
Σύμφωνα με το νορβηγικό μοντέλο το παιδικό κάθισμα τοποθετείται ανάποδα μέχρι την ηλικία των 4-5 ετών, όταν το βάρος του παιδιού φτάσει περίπου τα 18 κιλά.


Σε τι επίπεδα κινείται η παιδική θνησιμότητα από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη;
Περίπου 18.500 παιδιά, ηλικίας από 0 έως 14 ετών έχασαν τη ζωή τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα στα δέκα παιδιά που χάνουν τη ζωή τους, πεθαίνει σε τροχαίο ατύχημα.

Τα τροχαία ατυχήματα άλλωστε είναι και μία από τις βασικότερες αιτίες παιδικής αναπηρίας, με μακρόχρονες επιπτώσεις στην ανάπτυξη και την ψυχολογία των παιδιών.


συνέχεια...πηγή http://fe-mail.gr/pages/posts/relatioships_child/relatioships_child5296.php





follow us


miss24.gr To γυναικείο blog


---

Μοιραστείτε

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου